Drykorn: trendgerichte mode en accessoires voor hem en haar
In 1996 werd Drykorn gelanceerd door Marco Götz. Hij deed vanuit zijn thuishaven Kitzingen, gelegen te Beieren (Duitsland). Hier bouwde hij aan zijn eigen unieke moderne, stedelijke en trendbewuste stijl. Hij deed dat onder andere door opvallende details toe te voegen of bepaalde delen van de outfit te accentueren. Vanuit zijn thuishaven veroverde hij eerst de lokale markt om zo steeds verder uit te breiden. Intussen is het label uitgegroeid tot een internationale speler die meer dan duizend afnemers van kleding voorziet. Het hoofdkantoor is nog steeds gelegen in het Duitse Kitzingen maar de productiecentra bevinden zich tegenwoordig wel in Frankrijk en Italië. Drykorn beschikt over eigen winkels in onder andere Duitsland, de Benelux, de Balkan, Oost-Europa, Rusland, Israël en zelfs in Canada en Japan.
Trendgerichte ontwerpen voor heren en dames
Drykorn bedient zowel de heren- als damesmarkt. Het doet dat aan de hand van trendgerichte ontwerpen die de individualiteit van haar modegerichte klanten graag onderstrepen. Het label brengt voortdurend magazines uit die het ook op haar eigen website publiceert. Hier ontdek je niet alleen de nieuwste zomer- en wintercollecties maar ook de nodige achtergrondinformatie. Drykorn moet hierbij niet alleen gezien worden als een ontwikkelaar van trendgerichte ontwerpen maar evenzeer als een echte trendsetter. Toch is het geen label dat afwijkt van bestaande trends maar er eerder op voort wenst te bouwen aan de hand van enkele iconische ontwerpen. Men ziet dat terugkomen in de verschillende collecties die het label in het verleden reeds uitbracht, met het kubisme uit de zomercollectie van 2018 als beste voorbeeld. Deze unieke zienswijze op hedendaagse kleding komt terug bij alles wat ze doen. In het assortiment vindt men onder andere suits, essentials, broeken, jassen, jeansproducten, overhemden, shirts en andere vormen van heren- en damesmode.
De accessoires van Drykorn
Bij Drykorn geloven ze dat een geslaagde look altijd 100% afgewerkt moet zijn. Dat trachten ze dan ook te bewerkstelligen door een breed scala aan accessoires aan te bieden die uitstekend blijken aan te sluiten bij de door hen ontworpen kledingproducten. Het gaat bijvoorbeeld om heren- en damestassen maar ook om simpele toevoegingen zoals bijvoorbeeld een riem. Zelfs stropdassen, vlinderdassen en sjaals behoren er tot de mogelijkheden. Weet je echt niet hoe je je stijl wenst vorm te geven? Vaak komt het label met een magazine boordevol stijladvies. Net zoals Marco Götz moest knokken om Drykorn van de grond te krijgen, doet het label nog steeds alles om z’n klanten te inspireren.